Logo nedir? Sözcük manaı olarak soy kontralığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak meslekletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda lügat manaının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan isim yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı bayağı önemlidir. öbür taraftan logo tasavvur çdüzenışmasını yapacak isim yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çdüzenışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, meslekletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler bağırsakin daha çok yeğleme edilebilir. Biricik bir sektörde hareket gösteren meslekletmelerin umumiyetle logoları bölümü simgeleme değer. Lakin takkadak zait bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler bağırsakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan hakikaten marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çdüzenışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayıcı meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, basitçe anlaşılır, sınırırlanması basitçe, olabilir başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çhemayar baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya yüce ziyan verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine elverişli olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıesna lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm üstelik rahatılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da şirket bağırsakin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu haber çok önemlidir.